Mijn Chippendales

Mijn Chippendales

zaterdag 14 mei 2011

Verrassing nr 38/39: Scrum, A night at the pub

Zo! Mijn èèn na laatste verrassing is geweest en wat voor een verrassing was dat zeg!!!
We zijn begonnen in restaurant "De Gulle Gaper" in Spijkenisse en als verrassing schoven Peter en Brigitte ook aan. We hebben gezellig en lekker zitten tafelen tot het tijd werd om ons richting theater De Stoep te begeven.

Hier zou vanavond "'Scrum"' optreden en we hadden geen idee wat dat was.
We waren op tijd (een beetje aan de late kant), dus we konden gelijk ons plekje in de zaal opzoeken. Rij drie (ja Redmer heeft iedere keer goede plaatsen geregeld) aan de linkerkant met nog maar twee mensen naast ons. En wat voor mensen; hij met lang grijs haar met een sik, in een Schotse rok, zij in een of ander zwart gewaad met kant die uit de mottenballen was gevist. En dat roken we eigenlijk toch ook wel toen we langs liepen, Bri werd er zelfs een beetje onpasselijk van (maar ja, die zat er dan ook naast). Ik nog heel mijn tas overhoop gehaald op zoek naar een luchtje maar helaas....

Maar ach toen we zaten nog maar eens even goed om ons heen gekeken en wat bleek, er zaten nog meer van die malloten in de zaal.
Op mijn vraag wat we vanavond dan wel gingen zien antwoorden een jongen voor ons dat het een band was die "Power Folk" speelde. Nou dat klonk dan wel weer goed, gezellige Ierse muziek daar hou ik wel van.

Dus toen het licht uitging zaten wij vol verwachting en helemaal klaar om eens even waanzinnig uit ons dak te gaan.
Helaas.....het ene slaapliedje na het andere slaapliedje werd gezongen en het was Schots ipv Iers (Ja, dat versta ik dan weer niet:)).
Met als gevolg dat we een beetje melig werden van de stank, we een beetje zaten te geinen of we nu wel of niet wat onder die Schotse rokken zagen bungelen;)
Waarop een man voor ons vroeg of wij onze kop niet eens een keertje konden houden???? Nou zeg....
Nu moet ik zeggen dat dat erg moeilijk is, maar ik heb hem beloofd dat we het gingen proberen (ik hoef jullie natuurlijk niet te vertellen dat dat niet gelukt is).

In de pauze keken we wederom weer onze ogen uit naar het diverse publiek dat er was. Of het liep achter een rollator, of het droeg een Schotse rok, of het was 17 jaar en droeg een t-shirt met een opdruk van ACDC, of men zag eruit alsof ze tussen de deuren van de metro hadden gezeten.
Ik wil echt niet lullig doen, maar wij vielen volledig uit de toon. En aangezien we er alle 4 niets aan vonden zijn we na ons drankje maar gewoon weggegaan (zal die man voor ons wel prettig hebben gevonden).

We hebben bij ons thuis nog gezellig zitten borrelen en ons verbaasd over het teleurstellende optreden.
Ik heb toch wel zitten balen, helemaal toen ik de filmpjes op internet zag, want ZO had het gewoon moeten zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=_b2Ce3q0IhU

Voor de nieuwsgierigen onder ons, wij hadden dit:

http://www.youtube.com/watch?v=BjbWV0_troI&feature=related

Helaas, maar van alle verrassingen was dit de eerste waar echt niets aan was.
Kortom Redmer heeft het gewoon fantastisch gedaan!!

Mijn laatste verrassing is zaterdag 4 juni ik hoop dat we dan meer geluk hebben, maar daar ga ik wel van uit.
Dit was gewoon zo'n gevalletje van Shit Happens!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten